פרופ' מבורך: "בניגוד לגלים הקודמים, פחות מאחוז מהנדבקים יגיעו לאשפוז"

    איתי גדסי No Comments on פרופ' מבורך: "בניגוד לגלים הקודמים, פחות מאחוז מהנדבקים יגיעו לאשפוז"

    פרופ' דרור מבורך בריאיון ל"מהדורת הבוקר" התייחס להחלטת וועדת הצט"מ על חיסון רביעי והבהיר כי יש לשנות את הרכב הוועדה. פרופ' מבורך הבהיר כי הצפי לאשפוזים מהאומיקרון נמוך משמעותית, אך כשנגיע ל-20 אלף נדבקים ביום ייתכן ונהיה בבעייה

    צילום: פלאש 90
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' דרור מבורך התראיין היום (חמישי) ל"מהדורת הבוקר" בהגשת פרידמן וגדסי התייחס להרכב וועדת הצט"מ שהחליטה על חיסון רביעי ואמר על רקע הטענות לחוסר אמון, "לא צריך להקצין, גם אני לא שמחתי על ההחלטה, אבל 95% מההחלטות של הצט"מ הם החלטות נכונות והם מושפעות מהסכל הרפואי שם".

    עוד הוסיף, "יחד עם זאת אני לא חושב שהצט"מ יהיה מורכב מקב"ט ודוברת. צריך סגל מצומצם של 20 איש מקצועיים. אני בהחלט בעד שינוי בהרכב".

    לדברי מבורך, "אם צריך משפטן, אז יבוא באותו דיון. אם צריך קב"ט או נציגי ציבור שיבואו לדיונים ספציפיים. יחד עם זאת דיונים הצט"מ צריכים להיות פתוחים, ואף לתת לציבור לשאול שאלות את הצוות המקצועי".

    ההחלטה אולי טעות אומר מבורך אבל לא טעות קריטית, "אני גם חשבתי שההחלטה הייתה מוקדמת מידי ולא נסמכת על נתונים. במגיפה כזו יכולות להיות טעויות. ראש הממשלה יכול לטעות כי הוא המחליט אבל הוא צריך להסתמך עם צוות מקצועי. זה לא שאניח מפחד לקבל חיסון רביעי, כי לא יקרה אסון ויצמח לי זנב של חתול. אבל עובדה שמנכ"ל משרד הבריאות עצר את החיסון הרביעי".

    פרופ' מבורך העריך כי הגל הנוכחי יהיה עם פחות אשפוזים באופן דרמטי, "אין ספק שתהיה עלייה מטאורית במספר הנדבקים, אבל אני מעריך שבניגוד לדלתא שהיה בין אחוז לשניים שאושפזו, אנחנו נרד למתחת לאחוז של מספר המאושפזים. שנגיע ל-20 אלף נדבקים ביום אז ברור שרבים יגיעו לבתי החולים גם אם לא רבים מהם, אני רק מקווה שלא נגיע לשיאים של ינואר, כי מערכת הבריאות היא באי ספיקה משמעותית".



    0 תגובות